Regulamin sklepu internetowego Jacek Wojtala
Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego Jacek Wojtala, działającego pod adresem www https://jacekwojtala.pl. Właścicielem Sklepu jest Jacek Wojtala, przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Jacek Wojtala z siedzibą pod adresem: Koziełka 108B, 44-190 Knurów, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 9691586288 (dalej „Sprzedawca”). Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące: Adres do kontaktu: Koziełka 108B, 44-190 Knurów Adres e-mail: Stolarnia@jacekwojtala.pl Numer telefonu: 48+ 697 461 910.
Wymagania techniczne W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie: komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową; dostępu do sieci Internet; aktywnego adresu e-mail.
Dane osobowe Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności.
Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”) i treści cyfrowych lub usług cyfrowych dostarczanych online (dalej „Produkty Cyfrowe”), uwidocznionych na stronie internetowej Sklepu, w dwóch trybach: bez rejestracji; z założeniem konta w Sklepie. W obu przypadkach w celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów i/lub Produktów Cyfrowych w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób dostawy i płatności). Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych do wygenerowania faktury VAT. Jeśli klient zdecyduje się założyć konto w Sklepie (dalej „Konto”), rejestracja jest jednorazowa, a adres poczty e-mail oraz wybrane przez klienta hasło są podstawą do późniejszego logowania. Po zalogowaniu do Konta, klient posiada dostęp do historii swoich zamówień, a przy kolejnych zamówieniach nie musi ponownie wypełniać formularza zamówienia swoimi danymi osobowymi. Klient może bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w każdym czasie zrezygnować z posiadania konta. W tym celu należy wysłać swoją rezygnację na adres e-mail: Stolarnia@jacekwojtala.pl. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza: złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów i/lub Produktów Cyfrowych zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem, akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych oraz kosztów ich dostawy. Do zawarcia umowy sprzedaży i/lub umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej (dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę (przyjęcie oferty klienta), o czym Sprzedawca informuje poprzez wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym klienta – nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia). Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru / Produktu Cyfrowego. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
Ceny i metody płatności Ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem VAT. Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez klienta. Produkty Cyfrowe dostarczane są drogą elektroniczną bez dodatkowych kosztów. Dostępna metoda płatności w Sklepie jest prezentowana klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
Dostawa towarów Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL. Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 4 dni roboczych, chyba, że w opisie produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin. . Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu.
Dostawa produktów cyfrowych Realizacja Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego następuje niezwłocznie (chyba że z Umowy wynika inaczej) drogą elektroniczną poprzez przesłanie klientowi na podany przez niego adres e-mail danych umożliwiających dostęp do zakupionego Produktu (instrukcja pobrania lub dane dostępowe do odpowiedniego konta). Dostęp do niektórych Produktów Cyfrowych może wymagać utworzenia dla klienta konta w specjalnej platformie, służącej do udostępniania danych w postaci cyfrowej. Konto takie jest zakładane dla klienta nieodpłatnie. Wymagania techniczne uzyskania dostępu do takiego konta nie różnią się od wymagań technicznych korzystania ze Sklepu. Czas (okres) dostępu do Produktu Cyfrowego (np. na rok) wskazywany jest zawsze przy opisie Produktu podczas jego zakupu przez klienta. Jeżeli dostęp do Produktu Cyfrowego następuje przez specjalną platformę, klient zobowiązany jest korzystać z niej w sposób zgodny z prawem, w szczególności nie dostarczać w ramach platformy treści bezprawnych. Klient zobowiązany jest przestrzegać praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i/lub innemu autorowi dostarczanych Produktów Cyfrowych. Jeżeli Sprzedawca nie wskazał inaczej, klient uprawniony jest do korzystania z zakupionych Produktów Cyfrowych jedynie na potrzeby własne i w sposób zgodny z przeznaczeniem, wynikającym z Umowy. Klient nie jest uprawniony bez zgody Sprzedawcy do jakiegokolwiek innego rozpowszechniania zakupionych treści cyfrowych. Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji Produktu Cyfrowego, chyba, że co innego wynika z jego opisu i/lub oświadczeń Sprzedawcy zamieszczanych w Sklepie i dostępnych dla klienta w momencie dokonywania zakupu.
Odstąpienie od umowy Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej. Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym posiada prawo odstąpienia od Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego (bez podawania przyczyny) w terminie 14 dni od jej zawarcia, chyba że spełnione są następujące warunki: Sprzedawca wykonał w pełni usługę lub rozpoczął świadczenie dostarczania treści cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą klienta, przed rozpoczęciem świadczenia klient został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo do odstąpienia od umowy, Sprzedawca przekazał klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy wraz z informacją o udzielonej przez klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie, oświadczenie: w formie elektronicznej na adres: Stolarnia@jacekwojtala.pl lub w formie pisemnej na adres: Koziełka 108B, 44-190 Knurów. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane Towary na adres pocztowy Koziełka 108B, 44-190 Knurów. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu: ceny Towaru; kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów: nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta /Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane); ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary szybko psujące się); dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów higienicznych); nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte); dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa papierowa); których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
Reklamacje Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary i Produkty Cyfrowe zgodne z Umową. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Towaru lub Produktu Cyfrowego zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego. Reklamacje mogą być składane: w formie elektronicznej na adres: Stolarnia@jacekwojtala.pl lub w formie pisemnej na adres: Koziełka 108B, 44-190 Knurów. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W powyższym celu można: zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu, skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o platformie ODR można znaleźć tutaj, zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
Postanowienia końcowe Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie – klient będzie powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści. Regulamin obowiązuje od dnia 10-11-2023 r.